Return to site

De Verkoopmotor: in zes stappen van online bezoeker naar klant!

· Verkoopmotor

Ontdek hoe je met een Verkoopmotor een verkoop afspraak maakt met Kim, een bezoeker van je website. Het systeem doet in 6 stappen al het werk, zonder dat het je werktijd kost!

De zes leadgeneration en lead nurturing stappen van de Verkoopmotor

Een Verkoopmotor doet dit hele proces van bezoek aan je website, het segmenteren, bepalen wie actief is tot en met het versturen van de e-mails volledig automatisch!

Kim bezoekt op dinsdag je website

stap 1. VANGT online bezoeker Kim

Bezoeker Kim komt op je website. Ze ontdekt dat jouw bedrijf een interessante oplossing voor haar probleem heeft. Maar ze is zich nog aan oriënteren en besluit om verder te surfen. Plotseling verschijnt er een pop-up bericht: ontvang gratis e-book met 10 tips. Dit digitale presentje wil ze graag hebben!

stap 2. VULT je mailinglist met gegevens Kim

Kim vult haar e-mailadres in en klikt op de knop. Ze komt direct op een pagina die aangeeft dat haar gegevens zijn ontvangen en dat ze een e-mail krijgt toegezonden met het verzoek om haar aanvraag voor het e-book te bevestigen

Het verzenden van een e-mail met het verzoek om een aanvraag voor iets te bevestigen heet een double opt-in. Dit is een wettelijke verplichting om zeker te weten dat de aanvrager je presentje heeft aangevraagd.

stap 3. VERZENDT digitale weggever naar Kim

Kim opent in haar inbox de e-mail met het onderwerp aanvraag bevestigen. Ze klikt op de link om haar aanvraag te bevestigen en ontvangt binnen enkele ogenblikken een nieuwe e-mail (Digitale weggever) met het gratis e-book. De e-mail sluit af met de mededeling dat ze morgen een volgende e-mail ontvangt om kennis te maken met Kim en haar bedrijf.

stap 4. VERSTUURT minimaal zeven e-mails naar Kim

Op woensdag treft Kim inderdaad weer een e-mail aan in haar inbox. In deze mail maakt ze nader kennis met jouw bedrijf en de oplossingen die jij biedt (deze mail kun je zo persoonlijk maken als je zelf wilt). Het bericht eindigt met de mededeling dat erover een week nog een e-mailt volgt.

Precies een week later, op woensdag ontvangt Kim een derde e-mail met een belangstellende vraag over het presentje. Ook deze e-mail sluit af met de mededeling dat er over een week een e-mail volgt met een interessante informatie.

Kim kijkt inmiddels uit naar de e-mail die ze exact een week later in haar inbox vindt!

Zo ontvangt wekelijks op woensdag nog drie e-mail berichten over je expertise en in de zesde email wordt Kim uitgenodigd voor een koffie afspraak.

De interval tussen de e-mails kan korter of langer gemaakt worden. Hiermee is de e-mail druk te versnellen of juist te vertragen.

Vertrouwen

Kim heeft door het waardevolle presentje (de 10 tips), de aandacht en het nakomen van jouw beloftes vertrouwen in jou en je bedrijf gekregen. Ze wil graag een afspraak met je maken.

Jij (de Verkoper) ontvangt weer automatisch een e-mail om de afspraak met Kim te bevestigen.

Afspraak

Zo heeft de Verkoopmotor in een paar weken geheel automatisch voor een afspraak gezorgd!

Tim verantwoordelijk voor verkoop

In de volgende stappen kijken we mee door de bril van Wim verantwoordelijk voor de verkoop.

Stap 5: VERWERKEN

De Verkoopmotor brengt in kaart in welke informatie Kim geïnteresseerd is, welke e-mails ze opent en waar ze op klikt. Zo wordt het digitale profiel van Kim continue bijgewerkt. Wim beschikt over een duidelijk beeld van de interesse die Kim heeft. Zo kan hij op basis van feiten het beste moment bepalen om Kim te bellen.

Stap 6: VERFRISSEN

Het marketing automation systeem van de Verkoopmotor werkt het digitaal profiel van Kim voortdurend bij als zij door de Funnel heen gaat. Haar interesse in je product wordt steeds duidelijker. In de Verkoopmotor is nu een fris bijgewerkt profiel van Kim beschikbaar voor gerichte e-mail campagnes, cross-selling en up-selling.

Resultaat

Door persoonlijk AANDACHT geven heeft de Verkoopmotor ervoor gezorgd dat enkele weken nadat Kim haar e-mailadres op jouw website heeft ingevuld, zij graag een afspraak wil maken voor een verkoopgesprek!

De Verkoopmotor doet dit hele proces 24/7 volledig automatisch, je hebt er geen enkele moeite voor hoeven doen.

Natuurlijk kan het gebeuren dat het maken van een afspraak niet onmiddellijk lukt. Maar dat betekent niet dat je Kim kwijt bent. Ze staat nog steeds op de mailinglist en je kunt haar bijvoorbeeld een nieuwsbrief met een aantrekkelijk aanbod sturen: een volgende actie om van Kim een klant te maken.

Vragen?

Stel je vraag door een reactie te geven onderaan dit blog en wij geven antwoord. Of neem contact op voor een gratis expert sessie!

Geschreven door Ronald Kloots en Lizzy de Wilde

KlantenScoren.nl heeft de Verkoopmotor voor het MKB ontwikkeld. Het online e-mail marketing automation systeem dat bedrijven helpt om het maximale aantal klanten te halen uit hun online bezoekers.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK