Return to site

Lead Generation

Hoe maak je klanten van de bezoekers van je website?

Je bent ondernemer. Je hebt een website. En een paar accounts op facebook, Linkedin, twitter, pinterest of andere social media. Met als doel om jezelf te presenteren en klanten te werven. Prima!

Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw online bezoekers daadwerkelijk klanten worden? Hoe zorgt je voor lead generation met je website.

Door een relatie met je bezoekers op te bouwen!

Het lead generation probleem

Het is bewezen dat bezoekers van je website binnen drie seconden besluiten of ze blijven of verder gaan. Drie seconden! Vervolgens verlaat 95% van die bezoekers je website weer zonder iets gekocht te hebben.

Meestal zijn ze namelijk sites aan het vergelijken. Eigenlijk formuleren ze ‘al surfend’ hun probleem.

Ze zijn namelijk op zoek naar ‘iets’: een vakantiebestemming, een oplossing voor overgewicht, een goedkope schilder of een nieuwe outfit.

Ze twijfelen nog of ze naar het onbekende Kroatië gaan of toch weer voor Spanje kiezen, of ze gaan sapvasten of een personal trainer nemen, alleen de voorgevel zullen laten doen of het hele huis, een jurkje naar dat feest aantrekken of een kek jasje. Kortom: ergens in dit proces maken ze een keuze.

Het is handig om dit proces een beetje te sturen zodat ze weer bij jouw website uitkomen.

Bouw een mailinglist

Hoe doe je dat? Door een relatie op te bouwen met je bezoekers! En dat doe je weer door e-mails te sturen waarin je over jezelf vertelt, over het product dat je aanbiedt en welk probleem je daarmee oplost.

Daarvoor heb je dus de e-mailadressen van je bezoekers nodig. En hoe krijg je die?

Door te vragen of je bezoekers die ergens op je website willen invullen. Dat doen ze natuurlijk niet zo maar. Waarom zouden ze? Ze ontvangen al genoeg spam!

Aanbevolen voor jou:

In 4 stappen van online bezoeker naar klant met de Verkoopmotor!

Geef iets weg!

Er moet dus iets tegenover staan. Daarom bied je een digitaal presentje aan. Je geeft iets weg. Gratis. In ruil voor het e-mailadres. Zo’n weggever is een prachtige promotie van jouw expertise. Je geeft iets waardoor ze meteen ervaren dat jij wellicht kan bieden waar zij naar op zoek zijn. Je geeft dus iets van waarde!

Denk aan:

  • een handige online tool waarmee je tijd bespaart
  • een heldere handleiding hoe je een (gratis) online tool installeert en gebruikt
  • een uitgewerkte (anonieme) case-study
  • een link naar een interessante video/website/song/concert
  • een bijzonder recept
  • een voorbeeldtekst voor een websitepagina/offerte/nieuwsbrief
  • een gratis app
  • 5 oefeningen om… te krijgen/ te behouden/los te laten
  • een kleurplaat (om mindful in te kleuren)
  • een recensie van een boek/ film/ documentaire
  • gratis 30 minuten skype consult
  • 10 tips om… beter/gemakkelijker/ sneller/ goedkoper ...
  • een verslag van een bijeenkomst/lezing/workshop
  • een stappenplan voor het inrichten van kleine ruimtes/kweken van tarwegras
  • top 5 interessante boeken/besparingstips/ energieboosts/ inspiratieplekken
  • een uitnodiging voor een webinar

Zorg voor direct effect

Houd het wel simpel en kort! Geef iets dat binnen 5 minuten gelezen kan worden en snel effect heeft. De ontvanger moet er meteen iets bij ervaren: herkenning, opluchting, interesse, vertrouwen, plezier. Dan is de eerste indruk gemaakt, de nieuwsgierigheid gewekt en de basis van het kennismakingstraject gelegd.

Word zichtbaar

Wees niet bang om te geven! Maak je geen zorgen over de concurrent die zo in je keuken kan kijken.

Of over het meermaals geven van dezelfde informatie. Dat voorkom je toch niet. Het doel van het geven is dat je zichtbaar wordt en mensen daadwerkelijk met jouw product of dienst kunt gaan helpen!

Geschreven door Lizzy de Wilde

KlantenScoren.nl heeft de Verkoopmotor voor het MKB ontwikkeld. Het online e-mail marketing automation systeem dat bedrijven helpt om het maximale aantal klanten te halen uit hun online bezoekers.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK