Return to site

Nieuwe in lead generation

Deze methode zet online aanpak 180 graden op zijn kop

Wat niet werkt is een mooie website hebben en er vanuit gaan dat mensen vanzelf klant worden.

Denk je echt dat iemand die 10 seconden geleden nog nooit van je gehoord heeft je meteen een opdracht geeft?

Waarom zou iemand die voor het eerst op je website komt dat doen?

Het zal best wel eens gebeuren, maar dan is het puur toeval. En dat is niet de beste manier om een business mee te bouwen.

Gelukkig is er een methode die wel werkt!

180 graden draaien

Deze methode vereist alleen een benadering die je online aanpak 180 graden op zijn kop zet...

Wil je echt opvallen en je onderscheiden van de concurrent? Dan is het doel van je website niet om er direct geld mee te verdienen, maar om  een relatie op te bouwen!

Dat is een fundamenteel andere benadering.

Je probeert dus niet direct iets te verkopen. Je vraagt de bezoeker om eerst kennis te maken met de expertise van je bedrijf en vertrouwen te krijgen.

De allerbeste manier om dat te doen, is door een presentje te geven.

Kosteloos geef je een -waardevol- presentje. Dat kan een lijst zijn met tien van je beste tips, een video, een case-study, een mini-cursus, een product uitproberen of een expert consult van 30 minuten.

Hoe werkt het?

Je geeft het presentje in ruil voor de naam en het e-mailadres van je bezoeker. Dit is wat ze permission based marketing noemen.

Ik noem het lead generation.

En het is bewezen dat het werkt

Een paar cijfers:

De harde realiteit is namelijk:

95% van de potentiële klanten die voor het eerst je website bezoeken, komt nooit in actie. Ze bellen niet, vragen geen offerte aan en vertrekken om nooit meer terug te keren. Dat is dus 5 op elke 100 bezoekers.

Als je echter een presentje geeft, dan stijgt het aantal leads snel met 20% of 40%. Dat is een stijging in het aantal potentiële klanten met 400%-800%.

Een presentje weggeven loont dus. Vaak levert het zelfs zoveel leads op dat koud bellen niet meer nodig is.

Wat heb je nodig?

Een lead generation systeem. Dit is met verschillende e-mailmarketing systemen, zoals Mailchimp AutomationAweber en ActiveCampaign te bouwen.

Het lead generation systeem werkt 24 uur per dag, vol automatisch. Je mailinglist groeit non-stop met nieuwe leads en elke lead krijgt aandacht. Met zo’n systeem kom je dus  direct in contact met potentiële klanten. Ze leren je kennen. Het zorgt ervoor dat online bezoekers klanten worden.

Elke bezoeker is geld waard. Zorg ervoor dat je ze niet kwijt raakt!

Geschreven door Ronald Kloots

KlantenScoren.nl heeft de Verkoopmotor voor het MKB ontwikkeld. Het online e-mail marketing automation systeem dat bedrijven helpt om het maximale aantal klanten te halen uit hun online bezoekers.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK